Markering ved Stortinget

Både lærere og elever deltok på markering foran Stortinget onsdag 8. november. Sammen med venner av friskolene, sto vi sammen om markeringen som var en protest mot regjeringens forslag til kutt i tilskuddet til friskolene.

Deltakerne fylte hele Eidsvolls plass, og vi fikk høre mange sterke appeller, blant annet fra Olaug Bollestad, KrF, Margret Hagerup, Høyre, Gulati Himanshu, FrP og Anna Dåsnes, Venstre.

Elevene var med å erfare at ved å la stemmen sin bli hørt, påvirker man. Rett før markeringen bestemte Regjeringen å endre forslaget noe. Samtidig som dette var en god nyhet, er kampen langt fra over for rettferdig behandling av friskolene.